– Fys & Sund –

Holdplan

Find et hold der matcher dig alle ugens dage.

Mandag

8:00 - 9:00
FysioFlow, Sal 2
Maria Hyldgaard
Fysio Flow er udviklet af fysioterapeuter med det formål at øge bevægeligheden og aktivere kroppens ro- og hvilesystem (parasympaticus) ved at arbejde med kroppens bindevæv (fascier).
09:30 - 10.30
GLAD All Year, Sal 1
Camilla Hou Pedersen
Det er vigtigt, at du fortsætter din træning, da du ellers forholdsvis hurtigt vil opleve, at du mister styrken og derfor kan opleve øgede smerter igen. Det er videnskabeligt bevist, at styrke forsvinder meget hurtigt ved inaktivitet. Faktisk mister du 20 % styrke på 5 dage, hvis du ligger helt stille.
12:00 - 13.00
Parkinson Hold, Sal 1
Allan Knøss
For dig, som har fået stillet diagnosen Parkinson, Apoplexi (blodprop/hjerneblødning) eller anden diagnose, der giver dig forskellige funktionsnedsættelser. Træningsprogrammet vil blive tilpasset dig, så du kan være med hele tiden.
13.00 - 14.00
Fysioflow, Sal 2
Maria Hyldgaard
Fysio Flow er udviklet af fysioterapeuter med det formål at øge bevægeligheden og aktivere kroppens ro- og hvilesystem (parasympaticus) ved at arbejde med kroppens bindevæv (fascier).
16.30 - 17.30
Styrkehold, Styrke sal
Poul Martin Krogh
Styrketræningsholdet er for dig, der har brug for vejledning til din styrketræning i forhold til skader eller til de mål og behov, du har.Du vil på holdet få rettet og justeret dit træningsprogram hver gang, du er på holdet, hvilket vil sikre, at du får den optimale fremgang, men også, at du ikke øger træningsintensiteten for hurtigt.
16.30 - 17.30
Bectherew, sal 1
Allan Knøss
Morbus Bechterew (rygsøjlegigt) er en gigtsygdom, der danner gigtbetændelse i ryghvirvlerne, så ryggen bliver stiv og gør ondt. Bækken og brystben kan også være påvirket. Morbus Bechterew (rygsøjlegigt) hører til den gruppe af inflammatoriske, autoimmune gigtsygdomme, som kaldes spondylartropatier.
17:30-18:30
BOOTCAMP, SAL 1
Jakob Rosenrot
Mangler du motivation til at komme i gang med træning og en sundere livsstil? Med bootcamp i Fys & Sund, får du 8 ugers træning på hold af maks 8 personer med Jakob Rosenrot, som er fysioterapeut og personlig træner. Der er holdtræning 2 gange pr uge af én times varighed.
19.00 - 20.30
Medi Yoga, sal 2
Malene C. Christensen
18:30 - 19:30
FysioCrossfit, SAL 1
Jakob Rosenrot
FysioCrossfit er for dig, der gerne vil styrke dine muskler samt forbedre – og øge din balance. FysioCrossfit har rigtigt meget fokus på, hvor du fysisk er lige nu, og der tages udgangspunkt i DIT niveau. FysioCrossfit er spændende, hyggelig og udfordrende træning for dig, der gerne vil i rigtig god form, men samtidig gerne vil undgå at blive så øm, at du ikke kan gå dagen efter.

Tirsdag

09.00 - 10.00
Fysioflow, sal 2
Maria Hyldgaard
Fysio Flow er udviklet af fysioterapeuter med det formål at øge bevægeligheden og aktivere kroppens ro- og hvilesystem (parasympaticus) ved at arbejde med kroppens bindevæv (fascier).
10.00 - 11.00
Cirkeltræning, Sal 1
Christian Andersen
Træningen er effektiv og kan tilpasses alle niveauer. Har du derfor smerter eller sygdomme, så tilpasses træningen dine behov.Der er altid en hyggelig stemning og altid tid til erfaringsudveksling og snak på holdet.
11.00 - 12.00
Stabil med Pilates, Sal 2
Maria Hyldgaard
Træning for dig med behov for at optræne dine coremuskler. Især dig, der måske døjer med rygsmerter, vil have rigtig god gavn af træningen, som foregår under individuelle hensyn. Holdet er ligeledes rigtig godt for dig, som skal igang med genoptræning af din ryg.
14.00 - 15.30
GLa:d knæ/hofte, sal 1
Camilla Hou pedersen
GLA:D (Godt Liv med Artrose i Danmark) er et vidensbaseret uddannelses – og træningskoncept.Du deltager på et hold, hvor du får en masse information og uddannelse i slidgigt, samt 6 ugers træning i de specifikke øvelser, som GLA:D-programmet indeholder.
16.00 - 16.45
Rygmarvsbrok, styrkesal
Maria Hyldgaard
Lukket specialhold.
16.45 - 17.45
Stabil med pilates, sal 2
Maria Hyldgaard
Fysio Flow er udviklet af fysioterapeuter med det formål at øge bevægeligheden og aktivere kroppens ro- og hvilesystem (parasympaticus) ved at arbejde med kroppens bindevæv (fascier).

onsdag

12.00 - 13.00
Yoga Hold 3, sal 2
Mette Skipper
Siddende og liggende stræk af bindevævet. Hvert stræk varer minimum 3 minutter, til forskel fra andre former for yoga, hvor strækkeene er væsentligt kortere.Yin yoga er for alle, nybegynder som øvet og er stærkt vanedannende.
12.30 - 13.45
Yoga Hold 1, sal 2
Mette Skipper
Siddende og liggende stræk af bindevævet. Hvert stræk varer minimum 3 minutter, til forskel fra andre former for yoga, hvor strækkeene er væsentligt kortere.Yin yoga er for alle, nybegynder som øvet og er stærkt vanedannende.
14.00 15.00
fysioflow, sal 2
Maria Hyldgaard
Fysio Flow er udviklet af fysioterapeuter med det formål at øge bevægeligheden og aktivere kroppens ro- og hvilesystem (parasympaticus) ved at arbejde med kroppens bindevæv (fascier).
15.15 - 16.15
Scoliose hold, sal 1
Camilla Hou Pedersen
På Skolioseholdet i Fys & Sund, Randers arbejder vi med korrektioner af rygsøjlens kurver og rotationer i tre dimensioner. Vi træner ud fra Schroth Best Practice-metoden, som er baseret på den originale Schroth-metode med god evidens.
16.15 - 17.15
Bootcamp, sal 1
Jakob Rosenrot
Mangler du motivation til at komme i gang med træning og en sundere livsstil? Med bootcamp i Fys & Sund får du 8 ugers højintens træning på hold af maks 8 personer hos Jakob Rosenrot, som er fysioterapeut og personlig træner. Der er holdtræning to gange om ugen.
17.15 - 18.15
Personlig træning. sal 1
Jakob Rosenrot
Sal er optaget til personlig træning.

Torsdag

08.00 - 09.00
Stabil med pilates, sal 2
Maria Hyldgaard
Træning for dig med behov for at optræne dine coremuskler. Især dig, der måske døjer med rygsmerter, vil have rigtig god gavn af træningen, som foregår under individuelle hensyn. Holdet er ligeledes rigtig godt for dig, som skal igang med genoptræning af din ryg.
09.00 - 10.00
stabil med pilates, sal 2
Maria Hyldgaard
Træning for dig med behov for at optræne dine coremuskler. Især dig, der måske døjer med rygsmerter, vil have rigtig god gavn af træningen, som foregår under individuelle hensyn. Holdet er ligeledes rigtig godt for dig, som skal igang med genoptræning af din ryg.
10.00 - 11.00
Styrke på stor bold, sal 2
Maria Hyldgaard
Holdet er rettet specielt til dig, der har brug for en træning, som giver stabilitet i kroppen og som samtidig gerne vil træne under sikre forhold.
11.00 - 12.00
Fysioflow, sal 2
Maria Hyldgaard
Fysio Flow er udviklet af fysioterapeuter med det formål at øge bevægeligheden og aktivere kroppens ro- og hvilesystem (parasympaticus) ved at arbejde med kroppens bindevæv (fascier).
12.00 - 13.00
Parkinson, sal 1
Allan Knøss
For dig, som har fået stillet diagnosen Parkinson, Apoplexi (blodprop/hjerneblødning) eller anden diagnose, der giver dig forskellige funktionsnedsættelser. Træningsprogrammet vil blive tilpasset dig, så du kan være med hele tiden.
16.00 - 17.00
Bectherew, sal 1
Allan Knøss
Morbus Bechterew (rygsøjlegigt) er en gigtsygdom, der danner gigtbetændelse i ryghvirvlerne, så ryggen bliver stiv og gør ondt. Bækken og brystben kan også være påvirket. Morbus Bechterew (rygsøjlegigt) hører til den gruppe af inflammatoriske, autoimmune gigtsygdomme, som kaldes spondylartropatier.
19.00 - 20.00
Yoga Hold 3
Mette Skipper
Siddende og liggende stræk af bindevævet. Hvert stræk varer minimum 3 minutter, til forskel fra andre former for yoga, hvor strækkeene er væsentligt kortere.Yin yoga er for alle, nybegynder som øvet og er stærkt vanedannende.

Fredag

08.00 - 09.00
GLA:D Knæ/Hofte, sal 1
Camilla Hou Pedersen
GLA:D (Godt Liv med Artrose i Danmark) er et vidensbaseret uddannelses – og træningskoncept.Du deltager på et hold, hvor du får en masse information og uddannelse i slidgigt, samt 6 ugers træning i de specifikke øvelser, som GLA:D-programmet indeholder.
12.30 - 13.30
Styrketræning, styrkesal
Allan Knøss
Styrketræningsholdet er for dig, der har brug for vejledning til din styrketræning i forhold til skader eller til de mål og behov, du har.Du vil på holdet få rettet og justeret dit træningsprogram hver gang, du er på holdet, hvilket vil sikre, at du får den optimale fremgang, men også, at du ikke øger træningsintensiteten for hurtigt.

LØRDAG

08.30 - 09.30
Medi Yoga, sal 2
Malene C. Christensen

Vores instruktører

PSK09051719360-1030x687-1

Maria Hyldgaard

Fysioterapeut, Cert.MDT, CMP, Master Coach

malene personale fys og sund

Malene C. Christensen

Fysioterapeut, Med.Ac.

Allan-ny-1

Allan Knøss

Fysioterapeut

Nyt-Camilla-Hou-Pedersen

Camilla Hou Pedersen

Fysioterapeut, Cert.MDT., GLA:D instr.

poul martin krogh fys og sund website 2

Poul Martin Krogh

Fysioterapeut, Cert.MDT., Med.Ac.

_U2A4231

Sabine Jensen

Fysioterapeut

JacobMitchel-ny

Jakob Rosenrot

Fysioterapeut